1 december 2000

Vierde wedstrijd Eurocommerce/Omniworld voor Klokman

Amsterdam, 1 december 2000
De vierde wedstrijden in de Eurocommerce/Omniworld 1.50 meter competitie kreeg gisteravond tijdens Jumping Amsterdam een bijzonder spannende ontknoping. Van de 24 deelnemers slaagden er vier combinaties in foutloos te blijven over het technisch niet eenvoudige parcours van Henk Jan Drabbe. Edwin Klokman wist zich zelfs met zijn beide paarden Agossi en Bluf voor de barrage te plaatsen. Eerste starter in de barrage was Albert Zoer, die met Lincoln het spits af moest bijten. Albert staat erom bekend een snelle ruiter te zijn en ook nu ging hij voor de winst. Al op hindernis twee viel zijn plan in duigen doordat Lincoln door de vaart net de hoogte niet kon krijgen over een dikke oxer. De tijd was wel heel snel. Edwin Klokman kan ook voor superman spelen, maar hij besloot het iets rustiger aan te doen met Agossi. Ook hij kreeg een fout en was langzamer dan Zoer. Gerco Schröder wilde voor zijn sponsor Eurocommerce natuurlijk extra zijn best doen en koos voor een prachtige foutloze rit met Eurocmmerce Sevilla, maar wel in een langzame tijd. Voor Edwin Klokman met Bluf was toen de keuze makkelijk. Rustig aan foutloos rijden en net iets sneller zijn dan Schröder. Makkelijk gezegd, maar het moet nog wel eerst gebeuren. Klokman nam terug op het juiste moment, gaf gas waar het nodig was en wist de zeker niet makkelijke Bluf perfekt van het hout af te houden. Daarmee verdiende hij niet alleen de eerste prijs van 2500 gulden, hij kreeg ook een startbewijs voor de internationale rubrieken in Amsterdam. Edwin Klokman gaat na vier wedstrijden aan de leiding in het klassement. Dat is belangrijk voor de finale in Hengelo zaterdagavond 9 december, want de beste drie van het klassement krijgen ook nog eens een premie van 5000, 4000 en 3000 gulden.Uitslagen:1. Edwin Klokman, Bluf, 0/41.062. 2. Gerco Schröder, Eurocommerce Sevilla, 0/42.603. Albert Zoer, Lincoln, 4/36.694. Edwin Klokman, Agossi, 4/39.575. Wil Schellekens, Stapp’s Hollywood, 4/74.96 (geen barrage)