22 juli 2010

WEG parcoursbouwer maakt balans op

The driving course designer for the upcoming Alltech FEI World Equestrian Games, Richard Nicoll, was recently on the grounds of the Kentucky Horse Park for several days to work with the course builder, meet with various decorators, and generally check on the progress of the marathon obstacles.


Volgens Nicoll is de bouw van de marathonhindernissen voor 95% gereed. Zodra alles klaar is, moet er alleen nog gedecoreerd worden. In sommige hindernissen kunnen de decoraties pas op laatste moment worden aangebracht omdat deze losse elementen bevatten die na de cross op de eerste zaterdag op de plaats worden gezet.
Nicoll was erg te spreken over het enthousiasme en de ervaring van de decorateurs die al jaren de Rolex Kentucky Eventing cross verzorgen. Hij verwacht dat zowel de toeschouwers die bekend zijn met het mennen als nieuwelingen onder de indruk zullen zijn van het parcours.

De menners zullen wellicht de schoonheid van de hindernissen niet op dezelfde waarde schatten als de toeschouwers, maar zij krijgen eerder op de dag hun aandeel. Het A-en D-traject gaat niet zomaar door een veld, maar voert over wegen, voetpaden en weilanden en doet verschillende boerderijen aan die grenzen aan het Kentucky Horse Park. De menners krijgen een uniek beeld te zien van het schitterende Kentucky landschap.

Nicoll vertelt dat hij erg enthousiast is over de voortgang van de werkzaamheden in het Horse Park en hij moedigt iedereen aan om op zaterdag 9 oktober de marathon te komen kijken. “Het is waarschijnlijk de enige keer dat we zo veel vierspanrijders van het hoogste internationale niveau samen kunnen zien rijden in Noord-Amerika.” Nicoll kan zich nog goed herinneren dat er na het WK tweespannen in Gladstone in 1993 veel mensen waren die er erg spijt van hadden dat ze er niet bij waren geweest.
“Dit is simpelweg te mooi om te missen!”

Bron: Hoefnet.nl
Overname zonder voorafgaande toestemming van de redactie is niet toegestaan.

 


Detail van een van de marathonhindernissen
foto: Richard Nicoll


Luchtfoto van een deel van een van de marathonhindernissen
Foto: Jennifer Singleton
 

Een van de parcoursbouwers zet een nieuwe paal
Foto: Jennifer Singleton

WEG parcoursbouwer Richard Nicoll (links) met bouwer Mick Costello
Foto: Jennifer Singleton


Start D-traject
Foto: Richard Nicoll


Een van de schitterende uitzichten in het A-traject
Foto: Richard Nicoll


Dressuur-en vaardigheidsterrein
Foto: Jennifer Singleton



According to Nicoll, construction is now about ninety-five percent complete on the marathon obstacles. Once everything is finished, all that will remain is the decorating. Some of this will need to be completed at the last minute because two obstacles contain portable elements that will be moved into place after the eventing cross-country phase (on the first Saturday during the WEG).

After his meeting with the decorators, Nicoll was pleased to note how enthusiastic and, with the Rolex Kentucky Three-Day Event having been at the KY Horse Park for so many years, how experienced they are. He expects that spectators familiar with driving, and those new to the sport, will be wowed by the beauty of the course.

The drivers themselves may not appreciate the beauty of the obstacles to the same degree that the spectators will, but they will have their own beautiful views earlier in the day. While he was here, Nicoll inspected the course he had laid out for Sections A and D of the marathon. The track does not just go “round and round a field,” as he said, but follows roads, pathways, and pastures through several working farms adjoining the Kentucky Horse Park. So the drivers will get a unique view of some truly beautiful Kentucky countryside and farmland.

Nicoll says that he’s “very encouraged and excited about all the progress that’s been made at the Horse Park.” And he encourages everyone to come out on Saturday, October 9, to watch the driving marathon, if for no other reason than this is probably the only time in our lifetimes that we’ll be able to see so many FEI-level four-in-hand drivers in one North American location. Nicoll recalled how, after the 1993 World Pairs Championship in New Jersey, a number of people said they had heard how wonderful the championship was and how much they regretted having missed it.

“This time around, don’t be someone who regrets not having come to see the driving championship,” said Nicoll. “This is going to be too good to miss!”

Text thanks to Jennifer Singleton.


A detail of one of the marathon obstacles.
credit: Richard Nicoll


An aerial view of a portion of one of the water obstacles on the marathon course.
credit: Jennifer Singleton
 

Lenny Courtemanche sanding a newly post in one of the marathon obstacles.
credit: Jennifer Singleton


The WEG driving course designer, Richard Nicoll (left), discusses one of the marathon obstacles with the course builder, Mick Costello (right).
credit: Jennifer Singleton


The start of the walk section on the marathon course.
credit: Richard Nicoll


One of the beautiful views from the track on Section A of the marathon.
credit: Richard Nicoll


The flat grassy area beyond the trees in the foreground is where the driving arena will be located (dressage and cones).
credit: Jennifer Singleton